Sommige kinderen zijn zo gefocust op het materiaal dat jij als ouder of behandelaar heel lastig in beeld kunt komen om een beginnende connectie te maken.
Zo ook het voorbeeld van dit jongetje die alle auto’s netjes op een rij zet en ik mag daar absoluut niet aankomen of bij invoegen…
Je voelt hem al aankomen,
in gedicht deel 2 en 3 kan je lezen hoe ik in deze situatie gehandeld heb om tóch in verbinding te komen…
Alle auto’s op een rij
Steeds zet jij er eentje bij!
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Ordenen maakt jou altijd blij!
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Jeetje wat een hels karwei!
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Alle auto’s op een rij
Mag mijn auto er ook even bij?
Kijk je dan een keer naar mij?
Geïrriteerd duw je mij opzij…
Alle auto’s in de bak
Alle auto’s in de bak
Alle auto’s in de bak
Alle auto’s in de bak
Omdat ik nu jouw rij doorbrak?